Nu, tomt, förvirring

Det blev inget, det sa du för två timmar sen. Han hörde av sig och sa att det inte skulle funka mellan oss. Egentligen inga kännslor inblandade, eller inga starka i alla fall. Jag kännde mig förvirrad och tog på mig en fillt och tog en promenad barfota mitt i natten. Uppfriskande, men inte så att det räkte fullt för att det skulle kännas bättre. 
VI var ju inget speciellt men men det känns lixom som om jag har tappat något. Och allt kommer inte komma till rätta, inte som det var förut i alla fall. Men vad ska man göra, life goes on... Med eller utan dig, du är ärligare än du någonsin varit och jag vet inte hur jag ska känna för det.

You can't put your arms round a memory...

Låten handlar om något helt annat, men just den raden känns passande. På något sätt. Men VI är inget just nu, vi bode inte få en chans, vi är borta och förflutet. Det finns tusen andra som kommer att vara bättre än dig på alla sätt, men du var nu och jag vill leva i nu. Så nu är det tomt. Man kan inte böja tomt. tomt, tomare, tomats.. eller aja det gåt ju inte är det tomt så är det, det kan varken bli mer eller mindre.  Det låter inte enns som ett ord längre.

Faller isär
Lalalalalala
jag föll isär idag
det var ingen som såg det
ingen anade nånting, inte jag

(Säkert! - Faller isär)

//..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0