Söker: Förståelse

Jag sitter mot en vägg med knäna uppe vid hakan tårarna rinner jag pratar, försöker få dig att förstå. Du kollar på mig med bekymrad blick när jag förklarar. Tårarna rinner, de blir svarta av maskatan från gårdagen. Jag berättar, du lyssnar, suckar ibland försöker du lägga in en vettig kommentar men vad du än säger kommer det att bli fel.  
Alla förstår vad jag menar men ingen vet vad de ska göra åt det och jag vill be dem hålla käften tills de har ett vettigt svar på mina frågor.

Men det går lixom inte, och jag länktar till november när jag får tillbaks dig så vi kan sitta tillsammans i ett rökrum nån stans i stan och prata om det vi har missat och ska ta igen. Men det är lånmgt kvar till november och jag har massa saker som ska klaras av under tiden. Skolan, först det är viktigt jag vill ha bra betyg och nu har jag dess utom mindre störmoment i skolan för hon den jobbiga hoppade av. Så jag ska satsa på skolan och om jag hinner ska jag även skaffa ett jobb.

Men det är fortfarande sommarlov, inte så mycket planer, kanske ta en sväng till Stockholm med Daima och hälsa på några vänner där. Några som vi träffade i stan förra sommaren och som jag hållt kontakten medså det blor rolight om vi kommer iväg och får träffa dem igen.


Snart spelar Iron Maiden på ullevi och det hade varit kul att se dom men jag har ingen biljett, så tråk på det men vad ska man göra åt saken.  Sommaren hittills har varit blandad av förgående sommrar men ochså mycket nytt som jag inte hade väntat mig.

//..  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0