En ide...Eller nja typ

Vad är eller skulle kunna göra "den ultimata sommaren"? Räcker det att vara sysselsatt varje dag, eller behöver man en större men ing på det. Kanske hitta kärleken bland alla varma sommar kännslor, eller bara någon att krama på för stunden. Någon kanske letar efter den ultimata upplevelsen, en konsert eller kanske första resan utomlans med polarna utan att föräldrarna är med. Kanske första festivalen börjar närma sig.
Alla har nog väldigt höga förväntningar på sommaren, det bärjar när man börjar känna att det är okej att ta av sig jackan utan att frysa igäl, eller när man kan sätta sig ner på marken och ta en cigg.
Jag börjar i februari, fast jag vet att det är jättelångt kvar då tills våren enns börjar vias sig, men redan då börjar jag tänka på den kommande sommaren. Men jag hatar viner och höst, vår är okej men sommar slår allt, våren är bara en peppande start på sommarens ankomst. 
Jag är den första som tar av sig jackan, den första som letar upp en torr fläck på asfalten när vi går ut och röker, mina vänner kollar på mig och säger att det är typ två månader innan man enns kan börja tänka i mina banor, men dom förstår inte, åtta månader om året går jag och längtar efter den kortaste årstiden på hela året.
Och när den kommer så hoppas jag att den ska hålla längre än den gör men det händer ju aldrig och oftast slutar sommaren för tidigt och jag lider igenom de resterande månaderna som jag egentligen bara skulle vilja gå och sova tills de är över.

see him walking down the street
doctor martens on his feet
levi jeans, ben sherman shirt
fuck with him and you'll get hurt!

(?)

Det störde mig lite att se en kille som lyssnade på vikningrock och stod posande framför svenskaflaggan kalla sig för skinhead,  kanske har jag fått fel uppfattnig om vad skins är men jag har vänner som är det och dom är inget som liknar den här killen i alla fall.

Jag kan som vanligt inte sova så jag sitter och skriver strunt på min blogg, och lyssnar på Lillasyster för jag gillar dom har jag kommit på idag. Det är coolt med hårdrock och jag tycker att de som snackar skit om hårdrock som om det skulle bara något töntigt, ah jo, dom kan slänga sig i väggen! Nu har jag fårr nog av dig...
Sammtidnigt kliar det i fingrarna att ringa en viss person som jag vet är vaken just nu, men det skulle bara ´kännas konstigt, så jag satsar på att vi springer på varandra i sommar nån gång istället. Och ja, jag vet att jag är feg!

//.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0