Snart

Lite gladare idag, har varit i stan och kom nyss hem, det var trevligt, jag Evelina och Sarah har suttigt på en uteservering och pratat och rökt, så skönt när det är så där lagom varmt. ¨
Om en vecka idag är vi i Borlänge! så underbart, jag vill vara där nu, och tidigare idag var jag ävenoch kollade på tält med Mella, vi letar billigt tvåmanna tällt.

Jag hade en konstig dröm inatt, jag var ute och gick, och helt plötsligt så är jag på ett ställe där massa folk tatuerar sig, det ser ut som att folk är mitt ute på en sjö där massa bryggor har placerats ut i laburintliknande mönster i vattnet. 
Jag går runt på bryggorna, och så är det någon som ropar på mig, det är en bekant som sitter på bytggan med en kompis som jag inte vet vem det är, men kompisen är punkare och väldigt trevlig.
Han som ropade på mig ska tatuera sig, han ska skriva sitt favoritband på handlederna så det kommer in på handen där tummen börjar. 
Så vi sitter där och prarar, men plötsligt känner jag hur jag försvinner och nu ser jag de röda väggarna i mitt sovrum och jag förstår att jag ha vaknat. Men jag blundar igen och ser bryggorna igen, så jag börjar gå tillbaks till platsen där han och punkaren satt, och hittar dem. Tatueringarna är klara, det var meningen att han skulle ha samma på bägge händernar. Men när jag kommer tillbaks visar han stolt upp vad han har gjort, men det har blivit en ändrig för på ena handen står bandnamnet (som jag inte kommer ihåg vilket) på andra handen har han typ sktivit "..... i mitt hjärta" vet inte vad eller om det var något namn. Och när jag kollar närmnare så ser jag att de har stavat fel på bandnamnet. 
Men vi är inte kvar på bryggorna, vi är hemma hos honom och punkaren är borta, och han är jätteledssen för att det har blivit fel. Jag känner att jag försvinner och ser igen mina röda väggar i mitt rum och lyckas inte somna tillbaks till drömmen. Och några delar ur drömmen har jag lämnat ut för de var lite för pinsamma för att skriva ner...       

Juvenile deliquents spread
fear in central station
There's no law or order,
law or order, maybe it's total control,
Oh, I don't know
(Hanoi Rocks - No Law or Order )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0