Finner ingen ro...

Nu är det såhär att det är jävligt varmt, och egentligen bode jag inte klaga för jag älskar sommaren, men problemet är att jag kan inte hålla mig vaken på dagarna, det är för varmt. Så jag somnar överallt, typ på bussen eller spårvagnen det är lixom omöjligt att hålla sig vaken.
Fast sammtidingt är det ju typ underbart att sitta i solen med en bok och läsa och ta det lungt, eller sitta och prata och röka med några vänner. Så jag skulle inte byta det här vädret mot något, och speciellt inte en kall vinter.

ja åh tänk den dan hatet går under
då bevisas att livet har sina goda stunder
tar med blixt o dunder o stormar varje plejs
med en stor varm öppen famn o illa mejkat fejs
(CK - På Rosa Moln)

I morgon bode det verkligen  kännas som att det är sommarlov på riktigt, en måndag och jag behöver inte gå upp tidigt. 
Jag funderade på en annan sak, tänk om man kunde ha en sommar romans, något som bara håller under de varma månaderna och när skolan börjar igen så rinner allt ut i sanden. Det är lixom mer sommarvärme än kännslor, för jag orkar inte kännslor för någon. Jag har aldrig vartit kär, självklart förälskad men det är en helt annan sak, förälskelse kommer fort men försvinner ännu snabbare.  

Det känns väldigt segt att skriva idag, jag har sparat som utkast typ tre gånger och gått iväg och gjort annat för jag orkar inte skriva... Men det finns ju dåliga dagar också, och jag tycker inte att det är fel för om de dåliga dagarna inte fanns skulle man inte uppskatta de bra lika mycket. 
 
Idag är vilodag, jag vaknade vid tolv men gick inte upp förän vid fyra, isället låg jag och läste ocg tog det lungt, sen jag frukost och satt och läste mer var även ute och tog en promenad i det underbara vädret, helt klart skön dag, ikväll ska jag bara kolla på film och känna lungnet att det inte är skola imorgon. Istället ska jag antagligen fika med min vän Patrik från min klass. 

Too much too soon...

//..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0