Början

Jag kan inte sova. Sjukt irriterande, okej klockan är inte så mycket men jag vet att jag inte kommer somna fören vid fyra fem tiden, tidigast inatt. Jag har provat det mesta som folk säger hjälper dem att sova, typ olika övningar eller varm mjölk och annan skit. 

Något som jag måste ha nästan tjugofyra/sju är MUSIK, annars överlever jag inte. Min iPod är det viktigaste jag äger, det är mitt största beroende. Det låter som att jag är värsta osociala människan som isolerar mig från världen med min iPod, men så är det inte. När jag umgås med vänner eller bara är i ett socialt sammanhang så kan jag lägga ifrån mig iPod. Men alla pauser, som att vänta på bussen eller bara gå från ett ställe till ett annat så kommer den upp.

Idag träffade jag en vän i stan, vi kan kalla henne Mella, för hennes riktiga namn är inte så viktigt i den här bloggen. hon sa en intressant grej, vi diskuterade killar och förhållanden, hon nojade sig för en kille som hon hade träfat men inte var säker på att han skulle ringa henne igen.
 "Men varför ska vi spela på det här sättet? Jag vet att han är intresserad av mig, och jag tror att jag gillar honom också. Jag blir bara trött på att man måste gå igenom hela on/off perioden när man inte kan visa vad man känner för man är rädd att skrämma iväg varandra" 

Och hon har så jävla rätt! Folk är för övercoola och jag blir så trött på dem, och det är väldigt sällan jag blir trött på människor i min omgivning. Men vi kom fram till att man måste spela med om det är något bra och värt att satsa på så kommer spelen att rinna va med tiden.    


En annan sak som gjorde mig glad idag var när mobilen pep och det var ett sms från en gammal vän som jag inte hört av på ganska länge. Jag kan vara dålig på att höra va mig, även om jag vill så blir det liksom att jag kommer på ursäkter som egentligen ar helt ologiska för att jag inte ska höra av mig.                                                         Jag är inte elak, jag har bara svårt att lita på folk tror jag. Men vi ska båda till Peace and love i Borlänge, så jag hoppas att vi kommer ses där, och vi har ganska lika musiksmak så vi kanske kan dra på någon konsert ihop eller nåt...


Jag har bara en önskan för i sommar, och det är att den inte ska bli som någon tidigare sommar i mitt liv.


Dagens musik har varit: Mando Diao, Lillasyster, Megadeth, White Lion och Kapten Röd

//..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0