Kvällsmat

mmmm....

Jag längtar ut, jag vill bli fri och kunna springa utan tyngder på mina axlar. Jag vill hoppa högt, så allt på marken krymper till myror i stolek.
Jag vill slippa alla undertexter, slippa tolka allt som sägs, jag vill krama någon som ger mig värme.   
Jag vill springa barfota på ett mjukt underlag, som man gjorde hela sommaren när man var liten. Ingen springer längre, ingen springer utan anledning. Springa till bussen eller för att få en bra tid. Varför inte springa ikapp med en fjärill eller springa efter trollen i skogen...

Ska vi sluta bry oss om folk som fnyser, och bli fria  och tycka om allt och alla.
Jag känner mig barnslig och naiv ikväll, på ett sånt där förändra-världen-genom-att-kramas humör. Det gör inte ont längre ikväll är jag fri för stunden och det känns väldigt bra.

(Vad har du gjort med mig?)

//..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0