23

Hand i hand vill jag att vi ska  gå, hjälpa varandra för att vi vill inte för att vi måste.

Jag anstränger mig just nu för att inte hamna i diskussion om pågående konflikter, inte för att jag är rädd för att ta en diskution utan för att jag vet att ingen håller med mig och det finns absolut inget jag kan göra för att övertyga de inblandade om att jag har rätt.

Som Patrik i min klass, han har väldigt starka åsikter i denhär frågan, det de handlar om är konflikten mellan Israel och Palestina.
Han är väldigt vänster och allt som de tycker. Jag är precis tvärt om, för Israel av olika anlednigar, men i alla fall Patrik är en bra vän och så men när detta ämne kommer upp så flippar allt ut och går åt helvette. Så om frågan kommer på tal säger jag bara att jag har mina åsikter och tänker inte diskutera det.



Jag har tappat musiken och börjar nu orka igen börja plocka upp bitarna av den. Det har varit ovanligt tysst i mitt rum det senaste, men nu ska jag starta om.

Floaters in my eyes
Wake up in an hotel room
Cigarettes and lies
I am a child, it's too soon
(Regina Spektor - Hotel Song)

//..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0