Mitt liv nu

Om du någongång skulle råka hamna här och bläddrar bakåt i arkiver så hittar du texter om en tjej som inte vågade säga ifrån, som gjorde som alla andra ville, som satt hemma och grät över att hon lät sig bli överkörd av alla.

(Det kanske inte syns i inläggen, men mycket av det jag ahr skrivit är skrivet i förnekelse)

Hon finns inte mer, hon hittade rätt tillslut och lämnade allt det dåliga bakom sig och vågade tillslut säga ifrån och börja om på egna ben.

Jag vet hur det är att bli sviken, hur det är att förneka att ha dåliga vänner med tankar som: men de menade det inte egentligen, det var en dålig dag osv. Listan kan bli lång över ursäktier.

Jag lärde mig den hårda vägen att inte ta någon skit, genom myckt tårar och stöd från en underbar familj.

Jag vill finnas där för andra och berätta vad som inte är okej och vad man kan göra åt saker.
Jag vill säga TA INGEN SKIT FRÅN NÅGON! Vem det än är, din absolut bästa vän eller familj eller pojkvän/flickvän. Vad en människa än betyder för dig så fins det aldrig en befogenhet att behöva ta emot skit från den.

Det är inte alltid lätt att vara stark, och alla har inte stöd från andra människor.

Jag kommer aldrig att berätta för någon att det var jag som skrev den här bloggen, det var min personliga dagbok, mer eller mindre. Och eftersom inga riktiga namn är utskrivan kan ingen av mina vänner känna sig träffad.

Men om jag kunde hjälpa bara EN person som trillade in här och känner igen sig skulle det betyda allt.

Min mejladress finns i den högra spalten och den som känner för det är välkommen att höra av sig med en fråga fundering eller bara önska om råd.

Ta hand om er och håll hårt i de som är bra. Släpp dem som är dåliga.

//..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0