Första

Ibland är det inte okej att bo i korridor, när folk inte kan skilja på vad som är deras och andras.

Som i veckan då glämde jag en stekpanna i diskstället i köket, senare när jag går igenom där för att gå ut och röka sitter det ett gäng nissar och äter och självklart tyckte de att det var bärst att använd min då!

Seriöst! Hur svårt är det att hålla sig till sina egna grejer, ska jag inte kunna ställa något i diskstället några timmar innan de går och steker sin äckliga mat i MIN stekpanna!?

Om jag hade velat grisa ihop med dem hade jag inte köppt egna grejer för MINA pengar och använt det som finns som allas i köket. Och ingen kan komma och säga att "De kanske tog fel panna" för mina grejer är nya och frächa medans deras har repor och trettoielva år gamla maträster i sina! Pluss att min har röda kanter!

Jag hade räknat med att det inte skulle vara helt lätt att dela kök med ett gäng dumhuvuden (okej alla är inte helt pantade i min korridor, men dom som är det märker ut sig!) jag trode i alla fall att jag skulle få ha mina grejer i fred!

Sedan är det lite kännsligt att bara storma ut i köket och säga att de inte ska pilla på mina grejer, för jag vill inte skapa dålig stämmning här. Jag blir lite arg på mig själv när jag vet att imorgon går jag ut i köket och hittar förhoppningsvis mina grejer diskade så jag kan ställa in dem i mitt skåp och låssas att det inte hände.
Jag är inte modigare än så.

//..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0