Skratt

Det är inte kul att inte sova. Imorgon är ledig dag, sedan är det fullt upp rästen av veckan.

Jag ser någon som jag inte vill ha men varje gång jag ser upp är hanns blick där. Och han är liten i sinnet, det vet jag. För skratt och flamms eller inte, det kan inte vara kul att vara över topp hela tiden.

Jag vet.

Jag brukade vara den där tjejen som inte kunde sluta skratta hur ont det än gjorde. Jag skarattde så att jag inte kunde skriva på flera månader. Jag skrattade när det inte var kul, men när alla andra tyckte att det var det, för ingen ifrågasätter skrattet.
Ibland är det enklare att välja den lätta vägen, när man känner att man inte orkar. Och jag har varit trött sedan jag slutade skolan och jag är fortfarande trött, men den nya staden gör mig lite piggare för varje dag.
Här finns nya människor att skratta med när jag vill. Jag har någonstans att ta vägen när jag inte vill mer.

Det är nära till allt här, nära till centrum, skolan mataffär och allt sånt som jag behöver som student. Det är inte en jätteliten stad, men den är kompakt och praktisk.

Jag festade nykter idag bara för att bevisa för mig att jag är inte samma längre.
Nästa vecka ska jag kanske åka tillbaks till Göteborg för att säga hej till alla som väntar, men förhoppningsvis känns det bara tomt att komma "hem" och hälsa på.


Så länge tiden finns så hinner jag...



 

//..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0