Någon som är bra

Jag hatar att shoppa, allt i affären ser fult ut, det bara hänger där på galgarna och stirrar elakt på en och skriker ut, DU KOMMER INTE ATT PASSA I DET HÄR ENDÅ!
Jag blir rädd och går kallsvettig runt i affären i en dimma av panik och känner ångesten och pressen för att jag måste ju hitta något som passar mig. När jag går med vänner, ser jag att de bär berg av saker de ska prova medans jag står där med ett halvfult linne som jag antagligen inte kommer att köpa.
Det är typ som att alla bara förväntar sig att tjejer ska kunna gå in i en klädaffär och vara "drottningen som passar i allt" och vet precis vad hon vill ha. Men jag vet inte.
Men det finns ett undantag, vilket bara gör det ennu konsigare. Skor. Jag älskar skor, att prova skor kan få mig att glömma tid och rum.  
Jag har lätt mer snygga skor än snygga kläder, men allt kan snyggas upp med ett par snygga skor. En haltaskig dag när man känner sig så där lagom skabbig och kliva i något med skyhöga klackar kan göra dagen så mycket bättre.
Och man får även så sjukt snygga ben i högklackat. Problemet är att skor är dyrt, inte för att jag bryr mig om märken det finns snygga skor och fula skor inte märkesskor och det enda märket jag skulle kunna nämna sådär på rak arm är Converse, för det är basic skor för mig. Men det jag har att leva på är mitt studiebidragoch inget mer. Så när jag blir stor är min dörmm att tjäna massa pengar så jag kan köpa massa skor.

Det finns ett undantag till när det gäller shopping, och det ör att gå med min mamma på stan, hon är helt underbar och det finns ingen som kan få mig att slappna av som hon. Jag känner mig nästan som vem som hälst när jag går med henne, och inte den virrhöna jag egentligen är.     
Så detta kommer att bli den inlägg som kommer nära mode i min blogg. För sanningen är att mode suger!
Jag har noll koll och jag gilar det  
Och alla bode ha en mamma som min som är shoppingräddaren i nöden!

Det här är en snygg sko, och jag har inte råd med den. Och jag provade den i veckan när jag såg den och det passade som om den var gjord bara för mig. Så nu är jag ledssen så om någon skulle vilja köpa den till mig?
Haha nänä men man kan ju inte få allt.  
Idag blev det massa babbel men jag behövde skriva av mig, så om du har kommit hit är det ju kul i så fall.

Lick summer love!

//..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0